Vila i frid farmor ♥

Varför jag inte bloggade igår kan ni nog se på rubriken. Svar ja.. Min farmor dog igår och jag har nog aldrig varit så ledsen som jag var igår och idag.. Jag kan fortfarande inte förstå att min farmor inte är i livet längre. Hade tänkt berätta om igår, men varning för lång text.


Jag fick reda på i måndags att min farmor skulle komma till Göteborg igår. Hon hade varit hos min faster i Åmål. Jag har vetat ett tag att min farmor hade lungsjukdom pga rökning. Jag visste att hon var jätte dålig och jag undrade om hon skulle kunna komma hit till Göteborg. Jag hade på känn att någonting skulle hända.. Jag hade inte träffat min farmor på över 1 år för att hon bor i spanien och vi sågs inte så ofta.
Men igår så hämtade mamma upp mig när jag hade dansat, hon var lite underlig och sa inte så mycket. Jag tänkte att hon hade mycket på jobbet eller nått. Så kör mamma in på en stor parkering och stannar och kollar på mig och säger " Farmor dog för 2 timmar sen" Tårarna bara sprutar ut och jag visste att någonting skulle hända så hon inte skulle kunna komma hit till Göteborg.
Jag låg i min säng i flera timmar och grät och grät. Tänkte på alla minnen, hennes skratt ja.. Allt! Just nu så känner jag att jag skulle vilja spola tillbaka 2 veckor. Så skulle jag sätta mig på första bästa tåg upp till Åmål och träffa henne. Hade tänkt göra de denna helgen som var.. Men det blev inte så.. Ångrar mig riktigt mycket att jag inte gjorde de.. Att få se & träffa henne innan hon somnade in..
Just nu så känner jag att jag inte kan vara glad och skratta, de går inte.. Jag kan inte kolla på en rolig film eller någonting.. Jag kan inte vara glad när farmor är död... de går bara inte. Och imon ska jag nog till skolan (var inte där idag) men orkar/vill inte, men jag måste...Och alla fråger jag kommer att få " Isabella, vad har hänt, hur dog hon, är du ledsen, men isabella va lite glad istället" Nej, jag kan inte vara glad nu.. Det går inte..  Jag skulle åka med min farfar och hans fru till landstället i Dalsland nu till helgen, jag vet inte om jag orkar träffa släkten.. Men jag vill de ändå..
Men jag måste säga att jag har världens bästa familj och vi stöttar varandra. Och jag har underbara vänner som störrar mig. Utan er så hade jag inte klarat detta alls. Och min världens bästa bror frågade mig flera gånger igår via sms hur det var och att vi klarar detta tillsammas.. Ja, det ska vi. Klara oss detta tillsammas!


Kommentarer
Postat av: Corina!

Sv:

Varsågod! Helt okej, sj?



Beklagar verkligen sorgen :(

2011-10-26 @ 21:22:56
URL: http://chokladklubban.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Sv; asså äre så..? Haha :)



Åh fy, sörjer med dig :(

2011-10-26 @ 21:49:16
URL: http://www.nattstad.se/casseyy
Postat av: iiiden med 3 i

Nu har du chansen att visa upp din outfit inför 900-1000 läsare / dag !

länk : http://iiiden.blogg.se/2011/october/tavling-pa-g.html#comment

kram!

2011-10-27 @ 18:55:46
URL: http://iiiden.blogg.se/
Postat av: FOTO

beklagar :( minns beskedet när min morfar gick bort... de orden som talade om att han inte längre finns... går inte att förklara hur man känner om man inte varit med om det...

2011-10-28 @ 10:15:03
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: Louise

beklagar verkligen :-(



heej, jag har haft fullt upp hela veckan med skolan därför har uppdateringen inte blivit så värst bra och jag har inte hunnit svara på era kommentarer men nu är det lov och updaten kommer bli som vanligt igen :-))



hoppas iallafall du har haft en bra vecka , kram!

2011-10-28 @ 15:13:16
URL: http://louil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0