DE ÄR OKEJ ATT KÄNNA




"Det är okej att känna" är en kampanj skapad av organisationen Ung Cancer. Kampanjen består av en serie om fem kortfilmer med syfte att lyfta fram diskussionen kring de tabubelagda ämnena cancer och sorg. Citatet "Det är okej att känna" kommer från en onkologsköterska som förstod vikten av att ta tag i sina känslor direkt när man känner dom och inte trycka undan dom på grund av att det i samhället inte är socialt accepterat. (Text lånad av ung cancer.)


Jag hittade videon i en blogg och vill sprida vidare den vidare. Jag vill visa mitt stöd till de drabbade & de som känner någon som är drabbad av sjukdomen. Glöm inte att vara tacksam för de man har och ta vara på livet. Man vet aldrig om någon omkring en kommer få sjukdomen. Ta vara på alla dagar & veckor. Jag har läst Beatrice blogg ett tag, de handlar om en 18 årig tjej som har fått cancer. Hon fick de när hon var 17 år. Hon skriver om sin kamp mor den hemska sjukdomen, cancer. Men som tur var så blev hon fri från sjukdomen. När jag kollar på videon så är de tårar i ögonen, de är så hemsk att de händer mot osyldiga liv.
Sprid gärna vidare video & visa ditt stöd mot de som är drabbade!

Kommentarer
Postat av: bella

ska nog jobba rätt sent så blir nog bara de :P kram bella :)

2011-09-02 @ 18:16:19
URL: http://belladavis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0