Detta är sant om Göteborg

 

Om Göteborgare !

Göteborgare säger mycket om Göteborg som inte är sant överhuvudtaget.



Huligarner - När de gäller fotboll , så är oftast Stockholms huliganerna sugna på att slåss och sånt här i Göteborg.  Och Göteborgare säger så mycket. Så de har sagt att de är bäst på att slåss och de är så mycket bättre än Stockholm. Men när Stockholmarena kommer hit ner. Så vågar inte Göteborgarena slåss för att de vet att Stockholmarna är bätte än Göteborg. Men de finns vissa Göteborgare som är sjukt bra och vågar slåss. Så jag säger inte nu att Göteborgare kan inte slåss. För att jag vet att de kan. Men när Stockholmarna kommer hit , så vågar inte många att slåss.


Så hilma trevliga - Alla säger att Göteborgare är såå hilma trevilga. Men vi är egentligen inte de. Jo , vissa är de men inte alla. Min pappa sa till mig " Om någon Stockholmare skulle börja snacka med någon på krogen eller på stan så hade de kollat på dig , ungefär vem är du , men i Göteborg så kan man bara gå fram och börja snacka med folk som man inte känner " Jag har faktiskt testa och de gav mig blicken " jaha och vem är du , känner jag dig " Men Göteborgarna gör samma sak. Fuck off. Vi är inte så trevliga alls. Okej , vissa är de. På kvällarna så kan inte tjejer gå på stan ens , för då kommer ett tjejgäng och slår ner än för ingenting. De har blivit grymt populärt bland tjejer.


Dialekten - De flesta säger att Göteborgskan är den normalaste dialekten och alla älskar den. Fuck off. Jag älskar skånskan och stockholmskan. Göteborgskan de kan inte säga R. Vi säger  "Mossan & Fassan " . Vissa Göteborgare låter de bra. Men vissa inte. Jag snackar ju tyvärr Göteborgska. Vilket jag inte gillar. Men jag hör intepå mig själv att jag snackar Göteborgska men mina kompisar säger de. Nej tack till Göteborgska !


Detta är just därför jag hatar Göteborg. Alla är falska här. Nej tack till Göteborg !
Och allt detta är sant.


Kommentarer
Postat av: Anonym

de är sjutk sant asså ..

2009-12-04 @ 20:37:41
Postat av: Andreas

Klart jag är djurgårdare!

2009-12-04 @ 20:38:06
URL: http://granis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kan inte döma en hel stad på grund av de personer du har träffat.

2009-12-04 @ 20:48:05
Postat av: Klara

Hur tänkte du nu Isabella?

Goteborgska och norrländska är de helt klart härligaste dialekterna:D

Och ja... skånska med förstås;)

2009-12-04 @ 21:13:45
URL: http://fiskmous.blogg.se/
Postat av: linnea

varför hatar du göteborg för? ;o

2009-12-06 @ 14:39:42
URL: http://linneaavander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0